هدف از خلقت انسان در اسلام و آیین زرتشت

2
10848
هدف از خلقت انسان در آیین زرتشت

بر اساس آموزه‌های اسلام، خداوند متعال انسان را برای رسیدن به کمال آفرید و تمامی آنچه را انسان برای رسیدن به این هدف نیاز داشت، به او عطا فرمود. (سوره بقره، آیه ۲۹: خَلَقَ لَکُم ما فِی الأرضِ جَمیعاً)

***

اما اسطوره آفرینش در آیین زرتشت درباره هدف از خلقت انسان می‌گوید:

هدف از خلقت انسان در اسلام و آیین زرتشت

اهورامزدا قادر مطلق نبود و نمی‌توانست به تنهایی مقابل اهریمن ایستادگی کند. لذا انسان را آفرید تا او را برای رسیدن به این منظور، یاری کند!!

انسان وظیفه داشت که از طریق پرستش، ایزدان را تقویت نماید و به آنها کمک کند تا جهان را نگه دارند. مادامی که او این وظیفه را انجام می‌داد و خودش هم مطابق با قانون اَشه (نظم) زندگی می‌کرد، می‌توانست به ادامه حیات جهان و نسل‌های انسان امیدوار باشد.

____________________

برای مطالعه بیشتر بنگرید به:

۱- جستاری در فلسفه زرتشتی (مجموعه مقالات)، سید سعیدرضا منتظری، ص ۱۵-۱۷

۲- بندهش، آذرفرنبغ، ص ۳۴

2 دیدگاه

  1. خیلیا هستن که اسلام ستیزند و دروغ های زیادی درباره ی اسلام می‌کند(مثل آتئیست ها) قبل از اسم کسی هم که اون حرف رو زده میگند دکتر
    حالا سوال اینه ما چرا؟؟؟!!
    که توی تفسیر حرف هاشون دست میبریم؟
    بهتر نیست شعار به وحدت بدیم؟ بجای اینکه هرکس بگه دین من بهتره و شما همتون میرید جهنم؟ مهم اینه به خدا و وجود خدا اعتقاد داشته باشیم

    • با سلام.
      مهم این است که بوجود خداوند اعتقاد داشته باشیم و او را بپرستیم اما نه آنطور که خود میخواهیم بلکه آنطور که خداوند میخواهد. بحث اصلی نیز همین است، دروغ بستن پیروان ادیان و مذاهب مختلف به خداوند و ما این را با دلیل به ثبوت می رسانیم.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید