12 دیدگاه

  1. واقعا شرم بر شما که به جای مقابله با تجزیه طلبان پانترک و پانعرب دقیقا در راستای خیانت به ایران و تجزیه ایران حرکت میکنید . شرم و نفرین بر شما

    • سلام. دکتر وحیدی چکار به پان ترک ها و پان عرب ها دارند؟ جالب است، برخی مدافعین ایران باستان خود را بی دین یا حتی بی خدا معرفی میکنند آنوقت دفاع از ایران باستان هم کمک کردن به آنهاست؟. بیان حقیقت وظیفه هر انسان آزاده ای میباشد.

  2. مرگ بر اسلام **** پرور و مرگ بر **** و **** و عمر و ابوبکر زنگی . مرگ بر کتابی به نام تازینامه که بهتره بگی تلمود آخر بنی اسرائیل خونخوار و عرب های وحشی بی تمدن. مرگ بر هرچی فرومایه مسلمان برده ست که حیف هوایی که تنفس می کنید.کاملا آشکاره که ایران و ایرانی بودن و باستان گرایی چه گوهریه که این قدر دشمن فرومایه داره.

  3. تمام مطالب شما ناقص است و نشانه از بی سوادی شما دارد.
    نژاد هندو آریایی یک نژاد بسیار اصیل می باشد که واقعا درک نمیکنم چون که یک نفری از آن نگفته(که معلوم نیست شما راست میگویید یا خیر) الکی شد. و نژاد آریایی همان نژاد اروپایی و ایرانی است.
    خلاصه نتیجه میگیریم آریایی وجود دارد و حال مانده تا اثبات کنم که ما ایرانیان نژاد آریایی هستیم یا خیر. خب امروزه متاسفانه بسیار نژاد کثیف تازی(عرب)، بدلیل حمله تازیان در ۱۴۰۰ سال پیش وارد این خون پاک شده، اما باز در مناطقی که نسبتا دست نخورده اند(مانند رشتیان عزیز این مرز و بوم) دی ان ای آنها اکثرا به نژاد اروپایی(آریایی) باز میگردد. و اگر به زبان فارسی خودمان توجه کنید، و تحقیق علمی بعمل بیاورید، درمیابید که زبان ما با زبان اروپایی ها از یک ریشه میباشد.

    • با سلام.
      نژاد هندو آریایی را از کجایتان در آوردید؟ اصطلاح هندو آریایی مربوط به زبان شناسی است نه نژاد.

      از کجا نتیجه گرفتید آریایی وجود دارد؟ در قسمت اول کامنت تان که یک رفرنس ساده هم قرار ندادید!! مگر این که به سخن دانشمندان این حوزه تمسک بجویید که خب حال بنگرید به اینجا.

      نژاد عرب فقط وارد شده؟ نژاد ترک در زمان غزنویان و سلجوقیان وارد نشد؟ نژاد یونانی در زمان سلوکیان وارد نشد؟ چرا سخنان بی اعتبار بر زبان جاری میسازید؟.

      منطقه رشت و ساری و … هم تحت سلطه اعراب در آمد و با کدام سند میگویید نسبتا دست نخورده باقی ماندند؟.

      شما با استناد به یک تحقیق معتبر اثبات کنید نژاد اکثر ایرانیان به نژاد آریایی باز میگردد.

  4. با عرض سلام
    سراسر سستی و نادانی از این یک جمله می‌بارید.
    اولا که شعر کهن،طوری نیست که هر کلامی رو که به اثر شما معنی داد بتونید در هر زمانی استفاده کنید و چهارچوبی به نام وزن رو باید رعایت کنید، بنابراین قادر به استفاده از هر کلامی نیستید، چراکه وزن را از میدان به‌در می‌کند؛ به‌خصوص که تمام شاهنامه بر یک وزن است و هیچ جا از وزنی به‌جز (فعولن فعولن فعولن فعل) استفاده نشده و به تبع آن، تنوع واژگان هم کمتر خواهد شد.
    مسئله دوم این‌که آقای حسین وحیدی چه کسی هستن؟
    خوشحال می‌شم درموردشون توضیحاتی ارائه بفرمائید؛ چون بنده هرچه گشتم همچین شخصی پیدا نکردم و بفرمائید که این آقا، کجا چنین حرفی رو زدن.
    مبحث سوم، این‌که: ریشه نام ایران، از کلمه (اریانم) گرفته شده که جمع آریا هست و واژه ایران، بالغ‌بر هزار و ششصد بار در شاهنامه به‌کار گرفته شده و همین کافی‌ست برای باطل بودن ادعای شما.
    مطلب چهارم این‌که در کتاب اوستا، به روشنی کلمه آریا در چهار فراز، به یک گروه و قوم خاص اطلاق شده است:
    یشت ۱۰/۱۴ _ یشت ۶/۸ _ یشت ۱۵/۳۲ _ یشت ۷/۶۲
    امیدوارم اگر از این به بعد نیت به وام گرفتن از سخن کسی در مورد شاهنامه را داشتید، از افراد بزرگ و شاهنامه شناسان قدری همچون استاد میرجلال‌الدین کزازی استفاده کنید، نه شخصی که حتی بعد از جست‌وجوی اسمشون نتیجه‌ای یافت نمی‌شود.

    • با سلام.
      عزیز نگاهی به دایره لغات شاهنامه می انداختید متوجه میشدید هم فردوسی توانایی سرودن شعری که کلمه آریا یا آریایی در آن باشد را داشته و هم در شاهنامه میشده است که از آن استفاده کنند. کدام یک از شاهنامه پژوهان همچون دکتر دوستخواه و دکتر جلال خالقی مطلق ادعای شما را تأیید میکنند؟ در رابطه با سخن بنده حقیر نیز هیچ یک از شاهنامه پژوهان نگفته اند بدلیل وزن اشعار فردوسی نمیشده است که کلمه آریا در آن آورده نشود!! این دروغ بزرگ را هیچ یک از شاهنامه پژوهان نگفته اند.

      در رابطه با دکتر حسین وحیدی بنگرید به اینجا. جهل و دروغ گویی شما جماعت باستان پرست تمامی ندارد.

      اینکه ریشه نام ایران به آریا میرسد را کدام یک از اساتید زبان فارسی یا حتی پهلوی بیان کرده است؟ سندتان کجاست؟.

      و اما برویم بر سر اوستا:
      متن یشت ۱۰ بند چهارده:
      آن جا که شهریاران دلیر رزم آوران بسیار بسیج کنند
      آن جا که چارپایان را کوهساران بلند و چراگاههای فراوان هست.
      آن جا که دریاهای ژرف و پهناور هست
      آنجا که رودهای پهناور و ناوتاک با انبوه خیزابهای خروشان به ایشکت و پوروت می خورد و به سوی مرو هرات و سغد و خوارزم می شتابد.

      یشت ۶ بند هشتم:
      وجود خارجی ندارد!! یشت ششم در ترجمه اوستای دکتر دوستخواه جلد اول هفت بند بیشتر ندارد.

      یشت ۱۵ بند سی و دوم:
      … و از وی خواستار شد:
      ای اندر وای زبردست!
      مرا این کامیابی ارزانی دار که پهلوان سرزمینهای ایرانی استوار دارنده کشور کیخسرو ما را نکشد؛ که خویشتن را از چنگ کیخسرو بتوانم رهاند.
      کیخسرو او را بر افگند در همه جنگل ایرانیان.

      یشت ۷ بند شصت و دوم:
      یشت هفتم، هفت بند بیشتر ندارد!!.

      بازهم دروغی دیگر از یک باستان پرست…
      و اما حقیقت ماجرا:
      واژه ای که برخی پژوهشگران این حوزه در اوستا و یشت دهم بند چهارده آنرا مربوط به آریایی دانسته اند در حقیقت برداشت خودشان از متن اوستاست که وقتی به ترجمه دکتر دوستخواه نگاه میکنیم واژه ای مربوط به آریایی در این بند نیست. حال اینکه واقعا نویسنده این یشت منظورش چه بوده بدلیل اختلافات فاحش در ترجمه اوستا هیچ کس نمیتواند با قطعیت سخن از کلمه ای مربوط به نژاد آریایی یا قوم آریایی در اوستا بزند.

  5. جالب بود و از مطالب استفاده کردم یادمه قبلا در کتاب تاریخ درس دوم پنجم ابتدایی درباره منشور حقوق بشر حمورابی مطالبی اوره شده بود که الان از کتابها حذف شده و هر چند گشتم جایی اثری از آن ندیدم همین شک من رو برانگیخته که این مطالب میتواند درست باشد امیدوارم بدون تعصب پذیرای حقایق باشیم .با تشکر

  6. کی ساخته ؟ پس کتیبه بیستون و نقش رجب و … که سه مرتبه دقیقا اشاره به نژاد و تبار و دین و زبان آرییای شده هم اروپاییان ساختند حتما خخخخ

    • با سلام.
      باید از دکتر وحیدی پرسید که آیا وجود آریا و نژاد آریایی در ترجمه کتیبه نقش رستم را قبول دارند یا خیر، بنده به ایشان دسترسی ندارم ولی در این حد میدانم عده ای پژوهشگر هرچند اندک تا حدی اعتبار این کتیبه ها را زیر سؤال برده اند.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید